Cena

Oskára

Čepana

O nás Partneri SK/EN Prihlásiť

2021

2020

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2007

2006

2005

2004

2003

2002

2001

Finalisti

Èv van Hettmer

→ Portfólio

Luki Essender

Ondřej Houšťava

Tamara Kametani

Viktorie Langer

Archív

26. 4. 2021

Medzinárodná porota vybrala päť finalistov/finalistiek Ceny Oskára Čepana 2021

→ Tlačová správa – download

31. 3. 2021

Cena Oskara Cepana otvára nový ročník 1. februára. Dejiskom bude Bratislava.

→ Tlačová správa

31. 3. 2021

Oskár Čepan v Kunsthalle Bratislava!

→ tlačová správa

12. 3. 2021

Porota – Jan Verwoert

12. 3. 2021

Porota – Margot Norton

12. 3. 2021

Porota – Edith Jeřábková

12. 3. 2021

Porota – Kathrin Bentele

11. 3. 2021

Porota – Søren Grammel

→ www.soeren-grammel.info

Èv van Hettmer

evvanhettmer.com

CV

narodená v Nitre (československo), súčastne žije a tvorí v Hamburgu, Nemecko Ateliér: Am Sandtorkai 27-28, 20359 Hamburg, Germany evvanhettmer.com

Štúdiá: 2020: Master diplom, diplomová práca, Akademie der bildenden Künste Wien, Viedeň, Rakúsko 2018 - 2020: HfBK Hamburg, ASA Stipendium, ateliér Anselm Reyle (Kresba/Maľba), ateliér Jutta Koether (Kresba/Maľba), ateliér Simon Denny (Nové médiá), ateliér Broomberg and Chanarin (Fotografia) 2017: hosťovský študent Performatívne umenie - socha, Univ.-Prof. Monica Bonvicini, Akademie der bildenden Künste Wien, Viedeň, Rakúsko 2012 - 2020: Mag. (MFA) diplom, Kontextuálna maľba, Univ.-Prof. Mag. MA. Ashley Hans Scheirl, Akademie der bildenden Künste Wien, Viedeň, Rakúsko 2007 - 2011: Bc. (MBA) diplom, Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave, Maľba a iné médiá,Bratislava, Slovensko Ceny: 2019 cena v “Maľba”, 2.miesto s maľbou “Seeking Butterflies”, Nadácia VÚB, VUB Bank Intesa San Paolo, Bratislava, Slovensko 2011 finalistka v “Maľba 2011”, Nadácia VÚB, VUB Bank Intesa San Paolo, Bratislava, Slovensko 2009 finalistka v “Toiles et Toiles Prize 2009”, Galerie Daniel Vignal, Toulouse, Francúzsko Zbierky: Nadácia VÚB, Slovakia MUSA , Viedeň, Rakúsko súkromné zbierky Slovensko, Čechy, Belgicko, Rakúsko Štipeniá/Granty: 2020 Fond na podporu umenia, projekt “Reiki Healer Series” 2018-2019 ASA Stipendium, HfBK Hamburg, Toepfer nadácia, Nemecko 2013 ÖH Projektföderung Členstvo: Vereinigung bildender Künstlerinnen Österreichs (VBKÖ), Viedeň, Rakúsko Solo výstavy: 2020 s diplomovou prácou “About freedom and love / About the wife of the reiki healer that lives next door”, final diplom exhibtion, xhibit, Viedeň, Rakúsko 2019 “About everything but not just about an elderly reiki healer”, Galerie 21, Vorwerkstift, Hamburg, Nemecko 2017 “Artist statement” Parallel Vienna, Schnirchgasse 9A, Viedeň, Rakúsko 2015 “body&mind”, Die Pforte - Celeste, Viedeň, Rakúsko 2014 “Über”, Akademie der bildenden Künste Wien, Viedeň, Rakúsko 2013 “Superface”, Gallery M++, Bratislava, Slovakia 2013 “Man-set”, Schikaneder, Viedeň, Rakúsko 2012 “Wilderness”, Nitrianska galéria, Nitra, Slovensko 2011 “F**king garden”, MsKS Levice,Levice, Slovensko Skupinové výstavy: 2019 “Soga auction of young art”, SOGA, Bratislava, Slovensko 2019 “13th Young art auction”, Kunstraum Nestroyhof, Viedeň, Rakúsko 2019 “Maľba”, Nadácia VÚB, Galéria Nedbalka, Bratislava, Slovensko 2019 “30 years after the revolution”, Most Slobody, Bratislava, Slovensko

»It is not a good artwork or a painting, if it doesn‘t disturb you, bother you or pursue you to fall in love with it.«

...atď. v PDF Portfóliu

Stanovisko

Formálny prístup mojej tvorby a maliarskź jazyk, ktorý používam na vyjadrenie mojich myšlienok a pocitov sa programovo vyhraňuje pochopenie impulyu, spontánnosti a intuície ako tvoriacej/podnetovej sily, ktorá dominuje zvažovaniu: prežívanie a poznávanie je v mojej tvorbe dôležitejší ako naučené akademické prístupy, napriek tomu, že moja tvorba môže pôsobiť naive: naivná nie je, naivitu využíva vo svoj prospech. Maliarska paleta je síce zredukovaná, ale nie obmedzená: obsahovo sa obracia k dekorácii a ženskému prvku maľby skôr poeticky než naratívne. V mojej tvorbe vyjadrenie emócií dominijú reprezentatívnosti; naratívnosť jednotlivých obrazov sa obracia do subjektívneho vnútra než do okolitého sveta, ktorý je však reflektovaný a nie vytesnený.